Pages - Menu

9 Nisan 2013 Salı

Judith McNaught - Sana İhtiyacım Var


Sana İhtiyacım Var…
Bu kitap yazarını düşününce biraz ilginç bir hale geliyor. Çünkü yazarı Judith McNaught. Judith okuyucuları bana göre ikiye ayrılıyor: Tarihi romanları daha çok sevenler ve günümüz romanları daha çok sevenler şeklinde. Günümüz romanları daha çok seven biri olarak beni hayal kırıklığına uğratan bir roman oldu Sana İhtiyacım Var.

Biri bana yazarını söylemeden okumamı ve yazarla ilgili tahminler yapmamı isteseydi eğer Judiht McNaught adını anmazdım asla… Onun böyle bir kitap yazabilmesine şaşırdım. Diğer günümüz romanlarıyla karşılaştırdığımızda fazlasıyla sönük kalıyor bu kitap. Esas adamın başarızlığa uğrayan ve servetini kaybeden bir adam olması… Esas kızın daha önce… Esas kızla ilgili bilgiyi yazmamalıyım sanırım, spoiler olacak çünkü. Sadece esas kızın daha öncekiler gibi olmadığını söyleyebilirim.

Kitap her şekilde ilginç. Olaylar çok hızlıydı iki hafta içinde mutlu son oldu. Kitap güzeldi ama yazarının Judith olduğu gerçeği akla gelince bir kalıyor insan. Herhangi bir yazar tarafından yazılmış bir kitap olarak düşününce güzel diyebiliyor ancak insan. Hiçbir şekilde bu kitabın birinin favori kitabı olduğuna inanamayacak kadar sabit fikirliyim şu an.

Kitabın içeriğine değinirsem eğer biraz sevinirsiniz bence :) Katie özgürlük düşkünü tek başına yaşayan zengin mutlu bir kız… Ve şirketi başarısızlığa uğradığı için maddi anlamda dar boğaza giren yakışıklı, akıllı –her kitapta olduğu gibi- kızların etrafında fır döndüğü Ramon. Adı bile tuhaf esas adamın, ah Judith teyze! Neyse. İkilimiz bir barda tanışıyor. Ardından başı derde giren kıza yardım eden Ramon’un eve kahve içmesiye gitmesiyle durum arkadaş-flört kıvamına geliyor. İkilimiz hemen ertesi gün için buluşup sözleşiyorlar birkaç gün boyunca aralarındaki çekime direnerek takılıyorlar. Katie zengin olduğu için zaman zaman Ramon’un çiftçilikle uğraşmasından rahatsız olsa da bir başkası adamla ilgili kötü yorum yaptığında kızacak kadar önem verir adama. Yine de adamı kendine denk görmediği zamanlar ya da utandığı anlar olmuyor değil. Ramon birazcık gizemli takılır maddi durumundan ötürü ve Katie Ramon’un davranış şeklinden hep şüphelenir. Ramon’un gururunu kıracak hareketler yaptığında kitap başında çokça kızabilirsiniz Katie hanıma. Ben kızdım pisliğe.

Birlikte bir süre zaman geçirdikten sonra Ramon, Katie’ye bir teklifte bulunur. Katie şok olur teklif karşısında. Ahlaksız teklif değil, no panik :D Hızlı demiştim ya size işte bu noktada işler daha da hızlanıyor.

Tabii Katie’nin spoiler olmasın diye size söylemediğim durumuyla ilgili sıkıntıları olduğundan Ramon’a karşı hiçbir zaman net olamaz. Hep bir sorun hep bir mesafe olur aralarında. Ramon her ne kadar bu korkuları yenmek için adımlar atsa da olayların seri gelişimi ve Katie’nin korkularıyla yüzleşememesi kitabı genel anlamda sona ulaştıran konu olur.

Mutlu son’a varmadan önce Ramon’la ilgili duygu analizi okumak isterdim :) En azından Katie’ye dolayısıyla biz okurlara aşkını anlatmasını isterdim. Böyle deyince de Ramon’u odun sanmayın, kitaptan geriye aklıma kalan tek replik ona ait. Katie için, “Her sabah sevildiğini bilerek uyanacak,” şeklinde bir şey söylemişti. Ne kadar hoş değil mi? :)

Kitaba beş üzerinden 2 veriyorum.
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder